چه چیزی واقعی است؟

نویسنده:

مترجم:

مجموعه:

ناشر:

ناموجود

معرفی کتاب

نیلز بور جمله معروفی دارد با این مضمون که «اگر کسی ادعا کند، فیزیک کوانتوم را فهمیده است، چیزی نفهمیده است.» شاید این جمله، بیش از هر چیز به دشواری درک مفاهیم فیزیک کوانتوم و ادعاهای خلاف عقل سلیم آن اشاره داشته باشد. با این‌حال، آدام بکر به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیزیکدانان امروز در کتاب چه چیزی واقعی است با استفاده از استعاره های علمی فراوان و نثر جذابی که برای نگارش کتاب، از آن وام گرفته است تا حد بسیاری از این دشواری کاسته است.

آدام بکر در این کتاب با زبانی ساده و روایتی داستان‌گونه به آموزش رئوس کلی نظریه کوانتوم و پیش‌زمینه‌های تاریخی و پیامدهای فلسفی آن پرداخته است. «چه چیزی واقعی است؟» بلافاصله پس از انتشار در سال 2018 مورد توجه گسترده محافل علمی و عمومی قرار گرفت و علاوه بر نامزدی دریافت جایزه‌ی PEN/E.O. Wilson در بخش نوشتار علمی و نامزدی دریافت جایزه‌بهترین کتاب گودریدز در بخش علم و فناوری، به‌عنوان کتاب منتخب ویراستاران نیویورک تایمز نیز برگزیده شد.

از مهم‌ترین وجوه تمایز این کتاب به عنوان یک مطالعه میان‌رشته‌ای، تلفیق حوزه‌های علم، فلسفه و تاریخ و توجهِ آن به تأثیر متقابل نظریه‌های علمی و باورهای فلسفی بر یکدیگر است. آدام بکر به طور شفاف توضیح می‌دهد که نظریه کوانتوم، صرفاً به علم محدود نیست بلکه از پیامدهای بسیار مهمی در زندگی روزمره ما و حتی حوزه‌هایی چون فلسفه، اخلاق و سیاست برخوردار است. چه چیزی واقعی است؟ کتابی دقیق، خواندنی و قابل اتکا درباره تاریخ تلخ و پرماجرای شکل‌گیری نظریه کوانتوم و تفاسیر مختلف این نظریه است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چه چیزی واقعی است؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مرتبط