هاوس و فلسفه

همه دروغ می‌گویند

نویسنده:

مجموعه:

ناشر:

ناموجود

معرفی کتاب

آیا به مهربانی بیش از حد بها داده‌اند؟
آیا ما واقعاً فقط حیوانات پست و خودخواهی هستیم که روی زمین می‌خزیم و وجودمان بی‌معنا است؟
آیا کمتر کتاب خواندن و بیشتر تلویزیون دیدن برای شما خوب است؟
هاوس استاد فلسفهٔ شرقی است یا صرفاً آدمی بی‌اندازه گستاخ؟

دکتر گرگوری هاوس ظاهراً پیچیده‌ترین و چالش‌برانگیزترین ضدقهرمانِ تاریخِ تلویزیون است، اما آیا این نابغهٔ ازخودراضی چیزی بیش از سلول‌های خاکستری و اِگو در خود دارد؟ این کتاب نگاهی عمیق‌تر به هاوس می‌افکند تا مبانیِ فلسفیِ این سریالِ پزشکیِ محبوب و غریب‌ترین رفتارهای شخصیتِ اصلیِ بدعنق و عصا به‌ دستش را آشکار کند. آنچه هویدا می‌شود شخصیتی قابل توجه است که تا حدی شرلوک هلمز، تا حدی سقراطِ فیلسوف، تا حدی ابرانسانِ نیچه و تا حدی خطیبی دائویی است و اصلاً آن‌قدر که ممکن است گمان کنید خبیث نیست. هاوس و فلسفه، با استفاده از همه چیز، از ارسطو گرفته تا ذن، نگاهی جذاب دارد به نابغهٔ مردم‌گریزِ محبوبِ همگان و گروهش در بیمارستان پرینستون-پلینزبرو.

هنری یاکوبی در دانشگاه کارولینای شرقی فلسفه درس می‌دهد. او در باب فلسفهٔ ذهن مقاله‌هایی منتشر کرده و در ساوت‌پارک و فلسفه مشارکت کرده است. او با همسرش، کاترین، و دو گربه‌شان، بونکای و ویلو، در گُلدزبرو کارولینای شمالی زندگی می‌کند.
ویلیام اروین استاد فلسفهٔ کینگز کالج پنسیلوانیا است. او از ویراستاران سیمپسن‌ها و فلسفه و ویراستار ساینفلد و فلسفه، مارتیکس و فلسفه و متالیکا و فلسفه است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هاوس و فلسفه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مرتبط