مضامین اصلی قرآن

نویسنده:

مجموعه:

ناشر:

180٬000 تومان

معرفی کتاب

مضامین اصلی قرآن از جمله مشهورترین آثار مرجع در حوزه قرآن پژوهی است که به قلم مسلمانی نواندیش و تجددگرا به زبان انگلیسی انتشار یافته و در محافل آکادمیک در داخل و به ویژه در خارج جهان اسلام با اقبالی گسترده رو به رو شده است. در بسیاری از پژوهش های جدید به زبان های اروپایی – از جمله در دائرة المعارف قرآن انتشارات بریل – در بحث از مفاهیم و مضامین قرآنی به این کتاب و دیدگاه های نویسنده آن به عنوان تلقی مسلمانان معاصر از مفاهیم قرآن استناد شده است. ترجمه این کتاب که در آستانه یکصدمین سال تولد نویسنده آن به چاپ می رسد چکیده ای از مهم ترین و اساسی ترین مضامین قرآن را از نگاه محققی دانشگاهی و آشنا با تحقیقات جدید درباره اسلام و قرآن پیش روی خوانندگان علاقه مند فارسی زبان قرار می دهد.

ارزش این کتاب به بررسی ترکیبی مفاهیم اصلی قرآن است: خدا، انسان، طبیعت، نبوت و وحی، معاد، خیر و شر و در نهایت زندگی اجتماعی. فضل‌الرحمان آیات قرآن را به صورت موضوعی دسته بندی می کند تا بتواند اصول و روش تفسیری اش را درباره هر یک از این مفاهیم ارائه کند. او در این کتاب از تمام ویژگی های محققی تجددگرا به شکلی خاص برخوردار است؛ او رهایی از نظام طبقاتی و روابط بومی را ارزشمند دانسته، خود را با پیشرفت علمی و رفاه اقتصادی وفق داده و مهم تر اینکه مفاهیم گذشته ای را که با ماجرای پیشرفت مطابقت ندارد رد کرده است.

نقد و بررسی‌ها

  1. محسن

    لطفا فهرست لطفا فهرست مطالب و همچنین مقدمه کتابهاتون رو در سایت یا کانالتون قرار بدید که بهتر با کتاب و مطالبش آشنا بشیم.مطالب و همچنین مقدمه کتابهاتون رو در سایت یا کانالتون قرار بدید که بهتر با کتاب و مطالبش آشنا بشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مرتبط