اخلاق

رویکردی کثرت‌گرایانه به نظریۀ اخلاق

نویسنده:

ناشر:

450٬000 تومان

3 عدد در انبار

معرفی کتاب

در زندگی چیزهای زیادی هست که می‌توانیم از مطالعۀ آنها چشم بپوشیم، بدون اینکه عواقب ناگواری برای ما داشته باشد. علم اخلاق اما بسیار شبیه به دانش تغذیه است: همان‌گونه که ناچاریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که سلامت جسمی ما تأمین شود، به همان شکل، ناگزیر به رفتارهایی هستیم که به سعادت خودمان و دیگران بینجامد. هرکدام از سنت‌های اصلی اخلاق حقایقی مهم دارند که در درک ما از زندگی اخلاقی نقش دارند، حتی اگر هیچ‌کدام از آنها نتوانند تمام حقایق مربوط به زندگی را در خود داشته باشند. در این کتاب، هر رویکرد با این حال‌وهوا بررسی و پرسیده می‌شود که این سنت چگونه می‌تواند زندگی اخلاقی را روشن‌تر کند.

اخلاق: رویکردی کثرت‌گرایانه به نظریۀ اخلاق، درآمدی جامع و آسان‌فهم بر مهم‌ترین سنت‌ها و مکاتب اخلاقی است، ازجمله اخلاق فضیلت، سودگرایی و وظیفه‌گرایی. کتاب در چهارچوب کلی طرحی کثرت‌گرایانه نوشته شده است و این به خواننده در درک ارتباط میان نظریه‌ها و مکاتب اخلاقی مختلف کمک می‌کند. کتاب در کنار نظریه‌های اخلاقی مختلف، مثال‌هایی از زندگی روزمره و موقعیت‌های اخلاقی ملموس ارائه می‌کند تا از این طریق قضاوت اخلاقی خواننده را بسنجد و او را با نتایج اتخاذ رویکردهای اخلاقی در عمل آشنا سازد.

نقد و بررسی‌ها

  1. عبدالحسین

    سلام و آرزوی توفیق روزافزون
    این کتاب را چگونه می توان از شما خرید؟
    در سایتی که اعلام کردید وجود ندارد
    سپاس

    • نشر کرگدن

      سلام دوست عزیز
      می‌توانید این کتاب را از طریق تلگرام و به آدرس زیر سفارش دهید
      @kargadanpubBot
      در این آدرس از طریق ربات فروش نشر کرگدن کتاب را با 15 درصد انتخاب کنید و پس از ارسال فیش واریز برای ادمین، کتاب برای شما ارسال خواهد شد. هزینۀ ارسال نیز رایگان خواهخد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مرتبط